دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 4435
تعداد نوشته ها : 2
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بار دیگر در سخنانی اهانت‌آمیز و هتاکانه، ساحت مقدس امام راحل (ره)، مراجع تقلید و ولایت فقیه را مورد جسارت و تمسخر خویش قرار داد.
به گزارش شیعه آنلاین به نقل از جهان، هاشم آقاجری عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که در سال 81 طی سخنانی مقلدان را به «میمون» تشبیه و به ساحت ائمه اطهار (ع) نیز جسارت کرده بود ، اخیرا با ایراد سخنان دیگری در منزل عبدالله نوری به تمسخر و هتاکی به ساحت مراجع عظام تقلید، علما و فقها پرداخت و گفت: در حکومت ما از هیچ فقیهی حکمی پیرامون مسایل اخلاقی و کرامت انسانی ندیدیم و تمامی موارد در جهت خرد کردن انسانیت و سلطه‌پذیری بوده است.  آقاجری در این سخنان که با عنوان «اخلاق سلطه و اخلاقی رهایی» ایراد می‌شد، افزود: همچنین هیچ کس برده‌داری را حرام نکرده است در صورتی که برده‌داری و برده‌پذیری در تضاد با اخلاق است.  عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با اهانت مجدد به حکومت اسلامی مدعی شد:‌ در کشور آمریکا آبراهام لینکلن برده‌داری را ممنوع کرد و همان بود که عامل پیشرفت و توسعه آنان شد.  وی در ادامه این جلسه که تعدادی از عناصر گروهک نهضت آزادی ، جمعی از مسئولین و مدیران دولت‌ دوم خرداد و جمعی از نمایندگان سابق در مجلس ششم نیز حضور داشتند با تحریف سخنان امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: مشهور است که بنیانگذار انقلاب گفته ما مامور به انجام وظیفه هستیم نه نتیجه، که این یعنی ما به نتیجه کاری نداریم و فقط وظیفه خود را انجام می‌دهیم. خواه این وظیفه درست و خواه نادرست باشد.  آقاجری به جمله‌ای دیگر از بیانات امام راحل (ره) اشاره و آن را متناقض با جمله پیش‌گفته برشمرد و تاکید کرد: بنیانگذار انقلاب در جای دیگری گفته است که حفظ نظام از اوجب واجبات است که این دو جمله در تضاد آشکار با همدیگر هستند.  وی با ادعای کشف تضاد در فرمایشات امام خمینی (ره) و متهم نمودن نظام اسلامی به استبداد و سلطه‌گری عنوان کرد: نمی‌توان هم وظیفه‌گرا بود و هم به هر قیمتی که شده نظام را حفظ کرد زیرا ممکن است ما در حفظ نظام، متوسل به زور و استبداد و سلطه شویم و این در تضاد آشکار با اخلاق است.  عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی همچنین به مبحث ولایت مطلقه فقیه اشاره و با «رذیله» و «شرک آشکار» خواندن مطلقه بودن ولایت فقیه افزود: لفظ مطلق فقط و فقط برای خدا صدق می‌کند و هر کس برای خود مطلقیت قایل شود ،خود را شریک خدا دانسته و این شرک آشکار است.  آقاجری تاکید کرد: به جز خدا همه چیز نسبی است و مطلقیت از رذایل بوده و رذیله‌ای اخلاقی است.  سخنان هتاکانه آقاجری تنها با واکنش ملایم و آرام یکی از حضار که از اعضای سابق دفتر امام راحل(ره) بوده مواجه شد که آقاجری نیز در پاسخ به وی با طرح ادعای نبود آزادی بیان در کشور تاکید کرد: من مسایلی که شما می‌گویید را 15 سال قبل در کتاب‌های خود نوشته و تدریس کرده‌ام. اما امروز همان حرف‌ها را قبول ندارم و به این نتیجه رسیده‌ام که اینگونه نیست چرا که مواردی هست که نمی‌توان آنها را بیان کرد.  در این جلسه انصاری راد، ابراهیمی ، جماعتی، ابراهیم یزدی، عطریانفر ، سعید لیلاز، اعظم طالقانی ، مرتضی مبلغ ، صفری و چند تن از اعضای نهضت آزادی حضور داشتند.  گفتنی است سخنان اهانت‌آمیز آقاجری در سالهای 79 تا 81 و به خصوص سخنرانی وی در دانشگاه همدان که به مناسبت سالگرد دکتر شریعتی با عنوان «پروتستانیسم اسلامی» ایراد شد با واکنش‌های فراوان از سوی مردم، علما، مراجع، احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی مواجه شد. این واکنش‌ها به حدی بود که حمایت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از وی نیز منجر به صدور حکم عدم مشروعیت این سازمان از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شد.  این تشکل عالی‌رتبه حوزوی _ سیاسی سخنان آقاجری را اقدام سیاسی علیه اسلام دانسته بود.  آقاجری در سخنان خود با تمسخر برخی از روایات اسلامی پیرامون تولد ائمه اطهار (ع) و زندگانی آن بزرگواران به تشبیه مقلدین با میمون پرداخته و در ادامه نیز خواستار اصلاح اسلام شده بود.  در پی ایراد این جسارت‌ها ،دادگاه بدوی، سخنان وی را مصداق بارز «ارتداد از اسلام» برشمرد. 
دسته ها :
دوشنبه بیست و هشتم 2 1388
گفتگوی سید مصطفی تاج‌زاده،‌ عضو مشترک شورای مرکزی حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب با سایت «آینده» را می‌توان منحصر به فرد دانست، از این جهت که پیش از این اصلاح‌طلبان تنها به گفتگوهای ترویجی و تبلیغی با رسانه‌های وابسته به خود عادت کرده بودند و رسانه‌های اصول‌گرا نیز تنها به نقد غیابی این افراد می‌پرداختند.
این مصاحبه که در برخی مواقع به مناظره و محاجه تبدیل شده بود، به دلیل نوع پرسش‌ها حاوی پیام‌های تکان‌دهنده‌ای بود که اگر پیش از این از طرف اصلاح‌طلبان تندرو به صورت ضمنی بیان می‌شد، این بار به صورت صریح و عریان طرح گردید و در یک کلام مشخص شد که مشکل این گروه با شخص رهبری نظام و نوع مشی و سلیقه آیت‌الله خامنه‌ای نیست، بلکه اینان برخلاف ادعاها و شعارهای خود هیچ‌گونه اعتقادی به تئوری ولایت فقیه و حتی اندیشه‌های حکومتی حضرت امام (ره) ندارند.

جناب تاج‌زاده در بخش‌هایی از این مصاحبه صریحاً اعلام داشته است که در زمان امام خمینی (ره) نیز حکم حکومتی را قبول نداشتیم و یا این که امام خمینی (ره) را به عنوان یک مراد پذیرفته بودیم، نه به عنوان ولی‌فقیه و شیفته منش ایشان بودیم نه متعهد به ولایتش.

یا در بخش دیگری از مصاحبه ایشان صراحتاً می‌گوید که فقط به معیارهای دموکراسی غربی اعتقاد دارد و سخنی از ارزش‌های اسلامی و مدل مردم‌سالاری دینی که با نظریه حضرت امام خمینی (ره) در قالب جمهوری اسلامی،‌ نوعی جدید از ساختار سیاسی را در جهان مطرح کرده استٰ به میان نمی آید.

ایشان باید بفرمایند آیا واژه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی هیچ تفاوت باطنی با انقلاب و جمهوری فرانسه ندارد و اگر قرار بود تنها به معیارهای دموکراتیک بسنده شود، کدام ملتی در تاریخ این‌گونه حماسه‌سازی کرده و فرزندانش را برای حفظ حکومت انقلابی تقدیم کرده است.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد، تغییر ماهیت بخشی از اصلاح‌طلبان است که از جریانی که خط امام را انحصاری خود می‌داند، به نگرشی تبدیل شده است که صراحتاً از امام خمینی (ره) و اندیشه‌های امام عبور کرده است و با اصل مصلحت که حتی از نگاه سید محمد خاتمی اوج فقه سیاسی امام است، مخالفت می‌کند.
 آنچه از مصاحبه آقای تاج‌زاده برمی‌آید، این است که بخشی از این جریان از ابتدا نیز بسیاری از اعتقادات و اندیشه‌های ناب امام را نپذیرفته بودند و پذیرش این افکار، فقط تاکتیکی سیاسی و از سر این بود که در حکومت باقی بمانند.این نگرش، رویه دیگری از تفکر افرادی چون آیت‌الله منتظری است که تا وقتی که ولایت برای آنان بود، قایل به ولایت مطلقه رهبری بودند و چه بسا قائم مقام رهبری را به نیابت از ولی‌فقیه دارای بسیاری اختیارات می‌دانستند و در بسیاری از مجموعه‌ها نماینده رسمی داشتند، اما امروز که برای ایشان نیست، حتی نیمی از این اختیارات را برای ولی‌فقیه نیز قایل نیستند.در حقیقت برخلاف آنچه آقای تاج‌زاده در ابتدای مطلب بیان می‌دارد، تغییرات گفتمانی آقایان بسیار زیگزاگی بوده است.  آقای تاج‌زاده در بخش دیگری جریان فکری خود را حامی تمام حاشیه‌نشینان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... می‌داند. آیا ایشان فراموش کرده‌اند که در زمانی نه چندان دور برای دوره‌ای 8 ساله حکومت به دست آنان افتاد و تنها ایران را برای همه ایرانیان نخواستهٰ بلکه بلافاصله عده کثیری را حاشیه‌نشین سیاسی و فرهنگی نمودند و وزارت کشور که آقای تاج‌زاده تصدی امور آن را در مدت زمانی برعهده داشتند، نمونه بارزی برای بررسی صحت مدعای آقای تاج‌زاده می‌باشد. از این رو باید پرسید، آیا شما شعار «ایران برای همه ایرانیان» را در عمل اجرا کردید؟ البته آری، در صورتی که جناح و تفکر خود را «همه ایرانیان» بدانید. به هر تقدیر انتشار این مصاحبه نشان داد، اگر اصلاح‌طلبان تندرو در موقعیتی چالشی قرار گیرند و آن‌چه که در دل دارند بر زبان آرند،‌ دیگر سنخیتی با نظام جمهوری و قانون اساسی ندارند و سیاستی که طی سال‌های گذشته شکاف خود را با حاکمیت ناشی از اختلاف سلیقه و مشی با آیت‌الله خامنه‌ای عنوان می‌کردند، رنگ می‌بازد و روشن می‌شود که این طیف نه تنها با شخص آیت‌الله خامنه‌ای بلکه با اصل ولایت فقیه و ساختار جمهوری اسلامی مشکل دارند. 
دسته ها :
دوشنبه بیست و هشتم 2 1388
X